Rozrywka w czasie wolnym to bardzo zróżnicowana branża. Zalicza się do niej bardzo wiele różnych usług i produktów. Aby w pełni wykorzystać ich potencjał, warto podjąć działania promocyjne w Internecie. Podstawą takich działań powinien być dobrze wypozycjonowany w wynikach wyszukiwania Google sklep internetowy. Dowiedz się, dlaczego warto o to zadbać.
Jakie zalety ma prowadzenie e-commerce?
Wśród licznych zalet posiadania e-sklepu w branży rozrywka w czasie wolnym, można wymienić:
niskie koszty operacyjne z powodu braku stacjonarnego lokalu – więcej możliwości inwestycji,
dostęp 24/7 do produktów i artykułów bez ograniczeń,
dotarcie do ogromnego grona odbiorców,
utrzymywanie stałej relacji (możesz udostępnić klientom czat na żywo lub formularze kontaktowe, aby ułatwić im kontakt z Twoją firmą w sieci),
możesz działać dwukanałowo – zarówno stacjonarnie, jak i online.
Jak sprawić, aby wielu klientów odnalazło Twój e-commerce?
Aby Twój sklep miał dużo odwiedzin i wiele sprzedaży należy go wypozycjonować wysoko w wynikach wyszukiwania w Google. Można to zrobić dzięki bezpłatnym działaniom SEO, takim jak:
wybranie słów kluczowych, które są popularne wśród użytkowników (sprawdzisz to z pomocą narzędzi takich, jak Senuto, Semstorm czy Google Search Console),
tworzenie wartościowych, odpowiadających na pytania użytkowników treści, wyczerpująco opisujących Twoje produkty lub usługi,
dodanie wielu zoptymalizowanych grafik, zdjęć i filmów (to szczególnie ważne, aby ukazać emocje podczas korzystania z danej atrakcji lub produktu, ponieważ to przekonuje klienta do spędzenia czasu wolnego w sposób, w jaki chcesz),
optymalizacja techniczna witryny (przyciągające użytkowników meta dane, szybkie ładowanie, proste adresy URL, mapa strony, linkowanie między podstronami, dzięki którym każdy użytkownik łatwo odnajdzie to, czego szuka na stronie),
zapewnienie responsywności – możliwości poprawnego otwarcia Twojego sklepu zarówno na smartfonach, jak i komputerach,
zapewnienie bezpieczeństwa – protokołu SSL,
linkowanie zewnętrzne do stron partnerów biznesowych, artykułów czy forów związanych ze spędzaniem czasu wolnego i rozrywką.
Jeśli chcesz szybciej dobyć pierwsze pozycje w wyszukiwaniach, warto zastanowić się także nad Google Ads. To system reklamowy, który pozwala na:
dotarcie z reklamą do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą,
śledzenie efektów i kosztów,
zwiększenie świadomości Twojej marki w sieci,
wiele możliwości reklamy w różnych miejscach w sieci (reklama poszczególnych produktów, banerów, linków sponsorowanych).
Jak jeszcze można zwiększyć widoczność sklepu?
Jeśli chcesz, aby jeszcze więcej nowych klientów zdecydowało się spędzić swój czas wolny, korzystając z Twoich usług lub produktów, możesz skorzystać z:
Content Marketingu (na przykład w postaci blogów, podcastów, filmów odnoszących się do rozrywki w czasie wolnym).
Wizytówki Google Moja Firma (dzięki której Twoi klienci z łatwością Cię odnajdą, sprawdzą godziny, kiedy mogą z danej atrakcji skorzystać oraz opinie o niej).
Skorzystaj z różnych form promocji, a z pewnością Twoje usługi, atrakcje i inne formy spędzania czasu wolnego, jakie proponujesz klientom, zyskają dużą popularność. Firma w sieci z pewnością zyska.