Strona główna
Jak promować firmę eventową w Internecie?

Jak promować firmę eventową w Internecie?

04.05.2023

Jak promować firmę eventową w Internecie?

Promocja branży eventowej, w tym targów, imprez i innych wydarzeń, polega na tym, aby zachęcić odbiorcę do przybycia w konkretne miejsce o ustalonym czasie. Czasem wydarzenia organizowane są online, jednak w większości przypadków klient musi podjąć jakieś działanie, a nie jak w przypadku produktu zakupić i czekać, aż zostanie on dostarczony. Klient wybierze się na event, gdy uzna za ciekawe miejsce, w którym się odbywa, osoby, które będą tam przebywać lub produkty, które będą tam oferowane. Warto te elementy przedstawić w procesie promocji w interesujący sposób.

Jakie sposoby promocji można wykorzystać w branży eventowej?

W procesie promocji szczególnie przydatne będą takie formy promocji w Internecie, jak:

  • pozycjonowanie (SEO),

  • Google Ads,

  • wizytówka Google Mój Biznes,

  • Social Media.

Zobacz, czy sprawdzą się w Twoim biznesie!

Jak pozycjonować eventy w sieci?

Pozycjonowanie strony internetowej to działania takie jak:

  • tworzenie wartościowych treści, odpowiadających w pełni na pytania odbiorców i napisanych językiem korzyści (możesz w pełni wyjaśnić, na czym polega dany event, czego będzie można tam doświadczyć, kto się tam pojawi i dlaczego warto tam być),

  • dobór popularnych wśród użytkowników słów kluczowych (najpopularniejsze frazy związane z eventami sprawdzisz z pomocą takich narzędzi jak Senuto, Google Search Console czy Semstorm),

  • dodanie zoptymalizowanych grafik, filmów i zdjęć, które wizualnie zachęcają do wybrania się na dany event,

  • optymalizacja techniczna witryny (szybkie ładowanie, certyfikat SSL, proste adresy URL, poprawne meta dane, mapa strony, możliwość otwarcia strony na każdym urządzeniu, link building wewnętrzny między podstronami),

  • linkowanie zewnętrzne do stron eventowych partnerów, artykułów czy portali związanych z różnego typu wydarzeniami.

Google Ads – reklama wielu możliwości dla eventów

Google Ads to płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google i innych miejscach w sieci. Taką kampanię warto zakupić, jeśli planujesz szybko rozprzestrzenić informację o danym evencie i zdobyć w krótkim czasie wielu uczestników.

Dzięki tym działaniom promocyjnym w Internecie:

  • dotrzesz precyzyjnie do odbiorców, którzy będą potencjalnie zainteresowani skorzystaniem z danego wydarzenia,

  • z łatwością będziesz kontrolować zarówno efekty kampanii, jak i jej koszty,

  • zwiększysz świadomość marki i zostaniesz w pamięci osób, które mogą nie skorzystać z oferty tym razem, ale wrócą za jakiś czas i udadzą się na kolejny event,

  • masz wiele opcji reklamy (m.in. banery, linki sponsorowane, retargeting, pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania).

Dlaczego warto mieć wizytówkę Google?

Wizytówka Google Mój Biznes to niemal obowiązkowy element promocji marki w Internecie, dla firm działających stacjonarnie. Wizytówka Google to:

  • źródło informacji (adres, numery kontaktowe, opinie, godziny otwarcia),

  • wsparcie dla SEO,

  • zwiększenie lokalnej popularności,

  • zwiększona widoczność marki w sieci.

Wizytówkę Google warto założyć zarówno, jeśli chcesz promować event lokalnie, jak i globalnie. Dzięki dostępowi do Google Maps użytkownik z łatwością odnajdzie miejsce eventu.

Social Media – podstawa promocji każdego eventu

Social Media to nieskończenie wiele możliwości promocji firmy w Internecie! Możesz bardzo zbliżyć się do odbiorców, poznać ich potrzeby, utrzymywać z nimi stały kontakt. Warto udostępniać treści zarówno przed, po, jak i w trakcie wydarzeń, „na żywo”. Dzięki mediom społecznościowym można dotrzeć do wielu nowych odbiorców oraz zbudować bardzo silną markę.

Korzystaj z wielu form promocji, aby Twój event przyciągnął wielu odbiorców i był jeszcze bardziej udany.