Promocja branży eventowej, w tym targów, imprez i innych wydarzeń, polega na tym, aby zachęcić odbiorcę do przybycia w konkretne miejsce o ustalonym czasie. Czasem wydarzenia organizowane są online, jednak w większości przypadków klient musi podjąć jakieś działanie, a nie jak w przypadku produktu zakupić i czekać, aż zostanie on dostarczony. Klient wybierze się na event, gdy uzna za ciekawe miejsce, w którym się odbywa, osoby, które będą tam przebywać lub produkty, które będą tam oferowane. Warto te elementy przedstawić w procesie promocji w interesujący sposób.
Jakie sposoby promocji można wykorzystać w branży eventowej?
W procesie promocji szczególnie przydatne będą takie formy promocji w Internecie, jak:
pozycjonowanie (SEO),
Google Ads,
wizytówka Google Mój Biznes,
Social Media.
Zobacz, czy sprawdzą się w Twoim biznesie!
Jak pozycjonować eventy w sieci?
Pozycjonowanie strony internetowej to działania takie jak:
tworzenie wartościowych treści, odpowiadających w pełni na pytania odbiorców i napisanych językiem korzyści (możesz w pełni wyjaśnić, na czym polega dany event, czego będzie można tam doświadczyć, kto się tam pojawi i dlaczego warto tam być),
dobór popularnych wśród użytkowników słów kluczowych (najpopularniejsze frazy związane z eventami sprawdzisz z pomocą takich narzędzi jak Senuto, Google Search Console czy Semstorm),
dodanie zoptymalizowanych grafik, filmów i zdjęć, które wizualnie zachęcają do wybrania się na dany event,
optymalizacja techniczna witryny (szybkie ładowanie, certyfikat SSL, proste adresy URL, poprawne meta dane, mapa strony, możliwość otwarcia strony na każdym urządzeniu, link building wewnętrzny między podstronami),
linkowanie zewnętrzne do stron eventowych partnerów, artykułów czy portali związanych z różnego typu wydarzeniami.
Google Ads – reklama wielu możliwości dla eventów
Google Ads to płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google i innych miejscach w sieci. Taką kampanię warto zakupić, jeśli planujesz szybko rozprzestrzenić informację o danym evencie i zdobyć w krótkim czasie wielu uczestników.
Dzięki tym działaniom promocyjnym w Internecie:
dotrzesz precyzyjnie do odbiorców, którzy będą potencjalnie zainteresowani skorzystaniem z danego wydarzenia,
z łatwością będziesz kontrolować zarówno efekty kampanii, jak i jej koszty,
zwiększysz świadomość marki i zostaniesz w pamięci osób, które mogą nie skorzystać z oferty tym razem, ale wrócą za jakiś czas i udadzą się na kolejny event,
masz wiele opcji reklamy (m.in. banery, linki sponsorowane, retargeting, pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania).
Dlaczego warto mieć wizytówkę Google?
Wizytówka Google Mój Biznes to niemal obowiązkowy element promocji marki w Internecie, dla firm działających stacjonarnie. Wizytówka Google to:
źródło informacji (adres, numery kontaktowe, opinie, godziny otwarcia),
wsparcie dla SEO,
zwiększenie lokalnej popularności,
zwiększona widoczność marki w sieci.
Wizytówkę Google warto założyć zarówno, jeśli chcesz promować event lokalnie, jak i globalnie. Dzięki dostępowi do Google Maps użytkownik z łatwością odnajdzie miejsce eventu.
Social Media – podstawa promocji każdego eventu
Social Media to nieskończenie wiele możliwości promocji firmy w Internecie! Możesz bardzo zbliżyć się do odbiorców, poznać ich potrzeby, utrzymywać z nimi stały kontakt. Warto udostępniać treści zarówno przed, po, jak i w trakcie wydarzeń, „na żywo”. Dzięki mediom społecznościowym można dotrzeć do wielu nowych odbiorców oraz zbudować bardzo silną markę.
Korzystaj z wielu form promocji, aby Twój event przyciągnął wielu odbiorców i był jeszcze bardziej udany.