Promowanie usług turystycznych polega na zakupie przeżyć, wrażeń i emocji. Na etapie zakupu usługi (na przykład pobytu w hotelu, przelotu samolotem, oprowadzania przez przewodnika itp.) klient ma już pewne oczekiwania, jak chciałby, aby ona wyglądała. Zakup tej usługi zaczął się dużo wcześniej niż w momencie złożenia rezerwacji czy dotarcia do hotelu. Rozpoczął się on w momencie, gdy klient pomyślał o tym, aby gdzieś wyjechać. Czasem dzieje się to w momencie zobaczenia konkretnej reklamy.
Dlaczego warto mieć własną witrynę internetową?
Posiadanie strony internetowej to bardzo wiele korzyści dla każdego, kto działa w turystyce. Wszelkie działania promocyjne w Internecie powinny być o nią oparte. Można wymienić takie zalety, jak:
tworzenie wizerunku oraz wiarygodności, co w przypadku, gdy turysta ma zamiar jechać w nieznane wcześniej miejsce, jest bardzo ważne; musi zaufać, że usługi, które otrzyma, będą na najwyższym poziomie i spełnią jego oczekiwania,
możliwość kontaktu z klientami (dzięki czemu buduje się zaufanie),
możliwość zaprezentowania oferty i aktualizowania jej w razie potrzeby (można dokładnie opisać każdą usługę, aby klient był dobrze poinformowany, co otrzyma i wzbogacić o przyciągające wzrok zdjęcia),
całodobowy dostęp – klient może w każdej chwili przyjrzeć się ofercie i zarezerwować usługę, beż żadnych ograniczeń,
statystyki, dzięki którym możesz przeanalizować zachowania klientów na stronie i lepiej poznać ich upodobania,
tworzenie efektywniejszych kampanii dzięki możliwości poznania odbiorców.
Jak sprawić, by strona wyświetlała się w pierwszych wynikach wyszukiwania?
Aby Twoja strona dotarła to większej liczby użytkowników Internetu, możesz zastosować takie działania SEO, jak:
wybór słów kluczowych, które są popularne wśród użytkowników (sprawdzisz te frazy z pomocą Senuto, Semstrom czy innych tego typu programów),
tworzenie wartościowych i wyczerpujących temat merytorycznych treści,
optymalizacja techniczna witryny (meta dane, mapa strony, proste adresy URL, linkowanie wewnętrzne do podstron),
zapewnienie responsywności (możliwości poprawnego otwarcia strony zarówno na smartfonach, komputerach stacjonarnych i laptopach),
zapewnienie szybkiego ładowania strony,
zainstalowanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL,
link building zewnętrzny do portali i forów turystycznych, artykułów sponsorowanych, stron turystycznych partnerów biznesowych itp.
Jeśli poprawnie zastosujesz działania SEO na swojej stronie, możesz spodziewać się
wzmożonego ruchu w witrynie,
promocja i reklama firmy – większa rozpoznawalność,
poprawa sprzedaży,
zwiększenie zaufania klientów do marki,
efekty długotrwałe i mierzalne.
Oprócz tego, jeśli chcesz szybkich efektów, możesz wypozycjonować stronę z pomocą Google Ads.
Google Ads to system reklamowy, dzięki któremu:
przekierujesz reklamy do osób, które będą zainteresowane wyjazdem bądź inną usługą turystyczną,
będziesz mieć pod kontrolą zarówno efekty, jak i koszty kampanii,
zwiększysz świadomość marki.
Dodatkowo, działania pozycjonujące stronę wspierają takie metody promocji firmy w sieci, jak Wizytówka Google Mój Biznes oraz Content Marketing.
Warto zadbać, by promowanie w Internecie usług turystycznych odbywało się holistycznie i stwarzało potrzebę, do skorzystania z niej. Zastosuj wybrane metody, a z pewnością wiele zyskasz.