Strona główna
Dlaczego warto zbudować stronę internetową dla firmy turystycznej?

Dlaczego warto zbudować stronę internetową dla firmy turystycznej?

04.05.2023

Dlaczego warto zbudować stronę internetową dla firmy turystycznej?

Promowanie usług turystycznych polega na zakupie przeżyć, wrażeń i emocji. Na etapie zakupu usługi (na przykład pobytu w hotelu, przelotu samolotem, oprowadzania przez przewodnika itp.) klient ma już pewne oczekiwania, jak chciałby, aby ona wyglądała. Zakup tej usługi zaczął się dużo wcześniej niż w momencie złożenia rezerwacji czy dotarcia do hotelu. Rozpoczął się on w momencie, gdy klient pomyślał o tym, aby gdzieś wyjechać. Czasem dzieje się to w momencie zobaczenia konkretnej reklamy.

Dlaczego warto mieć własną witrynę internetową?

Posiadanie strony internetowej to bardzo wiele korzyści dla każdego, kto działa w turystyce. Wszelkie działania promocyjne w Internecie powinny być o nią oparte. Można wymienić takie zalety, jak:

  • tworzenie wizerunku oraz wiarygodności, co w przypadku, gdy turysta ma zamiar jechać w nieznane wcześniej miejsce, jest bardzo ważne; musi zaufać, że usługi, które otrzyma, będą na najwyższym poziomie i spełnią jego oczekiwania,

  • możliwość kontaktu z klientami (dzięki czemu buduje się zaufanie),

  • możliwość zaprezentowania oferty i aktualizowania jej w razie potrzeby (można dokładnie opisać każdą usługę, aby klient był dobrze poinformowany, co otrzyma i wzbogacić o przyciągające wzrok zdjęcia),

  • całodobowy dostęp – klient może w każdej chwili przyjrzeć się ofercie i zarezerwować usługę, beż żadnych ograniczeń,

  • statystyki, dzięki którym możesz przeanalizować zachowania klientów na stronie i lepiej poznać ich upodobania,

  • tworzenie efektywniejszych kampanii dzięki możliwości poznania odbiorców.

Jak sprawić, by strona wyświetlała się w pierwszych wynikach wyszukiwania?

Aby Twoja strona dotarła to większej liczby użytkowników Internetu, możesz zastosować takie działania SEO, jak:

  • wybór słów kluczowych, które są popularne wśród użytkowników (sprawdzisz te frazy z pomocą Senuto, Semstrom czy innych tego typu programów),

  • tworzenie wartościowych i wyczerpujących temat merytorycznych treści,

  • optymalizacja techniczna witryny (meta dane, mapa strony, proste adresy URL, linkowanie wewnętrzne do podstron),

  • zapewnienie responsywności (możliwości poprawnego otwarcia strony zarówno na smartfonach, komputerach stacjonarnych i laptopach),

  • zapewnienie szybkiego ładowania strony,

  • zainstalowanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL,

  • link building zewnętrzny do portali i forów turystycznych, artykułów sponsorowanych, stron turystycznych partnerów biznesowych itp.

Jeśli poprawnie zastosujesz działania SEO na swojej stronie, możesz spodziewać się

  • wzmożonego ruchu w witrynie,

  • promocja i reklama firmy – większa rozpoznawalność,

  • poprawa sprzedaży,

  • zwiększenie zaufania klientów do marki,

  • efekty długotrwałe i mierzalne.

Oprócz tego, jeśli chcesz szybkich efektów, możesz wypozycjonować stronę z pomocą Google Ads.

Google Ads to system reklamowy, dzięki któremu:

  • przekierujesz reklamy do osób, które będą zainteresowane wyjazdem bądź inną usługą turystyczną,

  • będziesz mieć pod kontrolą zarówno efekty, jak i koszty kampanii,

  • zwiększysz świadomość marki.

Dodatkowo, działania pozycjonujące stronę wspierają takie metody promocji firmy w sieci, jak Wizytówka Google Mój Biznes oraz Content Marketing.

Warto zadbać, by promowanie w Internecie usług turystycznych odbywało się holistycznie i stwarzało potrzebę, do skorzystania z niej. Zastosuj wybrane metody, a z pewnością wiele zyskasz.